Inauguració de la farmàcia

Inauguració de la farmàcia

Lo dissabte, 4 d’abril, ham inaugurat un nou espai al Museu: la farmàcia. Ja fee cosa de dos anys que teniem en marxa este projecte i, per fi, ha arribat lo moment de poder ensenyar lo resultat.

A dins d’esta nova sala tenim mobiliari de la farmàcia Castañer, dels anys 30; de la farmàcia d’Angelita Barrachina, dels anys 50… tot del segle passat. A més, tenim bascules, balances, morters, pots de farmàcia i molts medicaments, que hem anat roplegant i guardant en los 30 anys del Museu. Moltes gràcies a tothom que ha cedit material per este espai.

També li ham donat importància als farmacèutics de Nonasp, és a dir, tenim exposades les fotografies dels farmacèutics que ham tingut a Nonasp des de finals del segle XIX i els nascuts a Nonasp i que s’han guanyat la vida en este ofici a altres poblacions. També fem homenatge als doctors, exposant les fotografies, en lo mateix criteri, los que han exercit a Nonasp i els que han treballat a altres poblacions.

També, dins de la farmàcia tenim un raconet per les herbes medicinals, ja que durant segles han servit per preparar infusions i ser begudes per curar, preparar ungüents per aplicar a ferides, herbes abortives… Tot un món, que durant segles los apotecaris coneixien molt bé. Aquí tenim la foto de Pepe Ráfales «Hilario», que es va dedicar professionalment a fer herbes medicinals pel terme de Nonasp i altres pobles.

Com sempre, volem agrair a tots/es los que mos hau acompanyat (que hau sigut molts, més de 300 persones!!!) i també a la família Vilella Barrachina per haver convidat a tothom que ha assistit a la inauguració a una copa de vi, magra, cornes…

Seguim!

Gravant programa per Aragón TV

Gravant programa per Aragón TV

Lo dimarts, 24 de març al matí, han vingut a Nonasp tres membres de la productora «La Fábrica de Galletas» a gravar pel programa «Descubre Aragón», que s’emetrà a Aragón TV a partir del mes de setembre. Se faran 33 programes, un per cada comarca d’Aragó.

Los Amics de Nonasp ham parlat del pont de la Montfalla i del que va significar lo tren pa Nonasp. També mos ham desplaçat a la cabana de pedra volta del Nadal, a on ham parlat de la situació de les cabanes a Nonasp i de les seues característiques.

Quan tinguéssem més informació sobre quan s’emetrà lo programa, com sempre, us ho farem saber. Seguim!

L’Home dels Nassos

L’Home dels Nassos


Com cada 31 de decembre ham pogut veure a l’Home dels Nassos pel Portal i ha repartit mandarines. Ham estat ben acompanyats pels grallers “Tocats pel vent”. Moltes gràcies a tots/es per haver vingut.

Nonasp 1936-1969

Nonasp 1936-1969

Lo divendres, 26 de setembre, ham presentat lo llibre “Nonasp. 1936-1969”, en el que Santi i Estela, han estat treballant estos mesos enrere.

Es tracte d’un llibre que fa un recorregut fotogràfic per la vida, la gent, lo paisatge i alguns dels fets que se van produir a Nonasp des del 1936 al 1969. Este llibre és la continuació del que vam presentar l’any passat i que parlave dels anys 1893 al 1935.

Si estau interessats, podeu comprar lo llibre a Electrònica RA-VI, al Museu o bé demanar-lo a través de la nostra pàgina web: https://museudenonasp.com/tenda/